Een idee uitwerken: #BeJobs

Twee weekends geleden zat ik door ziekte thuis opgesloten. Tijd om wat bij te lezen op het web en Twitter. Per toeval kwam ik op de blog van @snarah terecht. Dit artikel trok mijn aandacht: Omdat we willen werken . Het idee sprak mij aan en ik contacteerde haar via Twitter.

Na wat kort gebabbel kwam het idee naar voor om rond de hashtag (die toen nog niet vast lag) een soort eenvoudige website te bouwen. Die pagina zou alle tweets tonen die de bewuste hashtag bevatten. Dit was iets wat ik nog nooit gemaakt had en als weekendproject leek me dit wel leuk om te doen. Ondertussen leer ik ook iets bij over API's en andere webbeesten.

Na enkele testversies is uiteindelijk de site BeJobs.eu geboren. Het is een eerste werkende versie, het kan zeker nog beter. Ik ga proberen via deze blog de ontwikkelgeschiedenis bij te houden. Een korte chronologische opsomming van waar we nu staan:


  • uitzoeken werking Twitter search API
  • uitwerken van basis design
  • uitfilteren van Retweets: dit meegeven via de API url werkt niet. De retweets blijven doorkomen. Daarom heb ik nu code die een "bad words filter" bevat. Hiermeer kan je toch al wat meer doen.
  • update: Google analytics code toevoegen
Dit is het huidige resultaat



Er zijn zeker nog stappen die we kunnen zetten. Alle input is zeker welkom!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een weekend mama verwennen! (deel 2)